8 mei 1914
|
Verlaat de fabriek Berliner Maschinenbau A.G. vormals L. Schwartzkopff te Berlijn als nr 46.
Vertrek naar de Centrale Werkplaats te Haarlem.
|
12 mei 1914
|
Verlaat Centrale Werkplaats en wordt opgeborgen in de locloods te Hilversum.
Vanwege de Eerste Wereldoorlog is beperkt reizigers- en goederenvervoer.
|
10 maart 1915
|
Actieve dienst vanuit depot Hoorn.
|
april 1915
|
Overplaatsing naar depot Alkmaar.
|
juni 1915
|
Overplaatsing naar depot Apeldoorn.
|
14 augustus 1915
|
Overplaatsing naar depot Winterswijk (GOLS).
|
augustus 1917
|
Algehele revisie te Amersfoort.
|
september 1917
|
Overgeplaatst naar depot Doetichem.
|
12 oktober 1917
|
Jaarlijkse onderhoudsbeurt te Amersfoort.
|
20 november 1917
|
Overplaatsing naar depot Uithoorn.
|
6 juli 1919
|
Herstellingbeurt te Amersfoort.
|
3 oktober 1919
|
Overplaatsing naar Apeldoorn.
|
7 oktober 1919
|
Botsing met HSM 430
|
16 april 1920
|
Kromgeslagen koppelstang.
|
23 juni 1921
|
Grote revisie te Haarlem.
|
15 september 1921
|
Verlaat de werkplaats als NS 7742, richting depot Doetichem.
|
volgende jaren tot 1932
|
Veel mutaties omdat de NS7742 in de rangeerdienst terecht kwam.
|
2 juni 1927
|
Betrokken bij cycloonramp te Neede. Vrij ernstige beschadiging door puin van de locloods.
|
1932
|
Overplaatsing naar depot Alkmaar. Geschikt gemaakt voor tramdienst op de lijn Alkmaar-Bergen.
|
1944
|
Beschadigd wegens beschietingen. Afgevoerd naar Duitsland (Cuxhaven).
|
26 februari 1946
|
Herstelling te Amersfoort.
|
mei 1946
|
Overplaatsing naar depot Alkmaar.
|
april 1954
|
Overplaatsing naar Amsterdam.
|
juni 1955
|
Weer terug naar Alkmaar.
|
31 augustus 1955
|
Laatste tram van Alkmaar naar Bergen en terug.
|
30 september 1955
|
Afgevoerd voor de sloop.
|
1960 tot
13 februari 1978
|
Standbeeld te Bergen.
|
1964
|
Uitstapje naar Groningen, om voor de V&D te dienen als blikvanger
|
13 februari 1978
|
Overbrenging naar Hoorn.
|